B.Y.E. Ludum Dare 31 Post Mortem

Intro

To jest mój trzeci lub czwarty Ludum Dare jestem w. Z tego dżemu postanowiłem przetestować swój pomysł zniszczenia terenu do zrobienia w Jedności, bo chciałem wykorzystać go do portu moją starą grę byłem co z innymi mężczyznami dla Globalnej grze Jam 2012, To był pierwszy raz, kiedy usłyszałem od gry Liero i wykorzystaliśmy podobną linę kierowania i ninja z niego. I nigdy nie ma czasu do portu gra (chcieliśmy aby opublikować go na telefony komórkowe), więc mój pomysł, aby stworzyć zniszczalnych teren cicho rozwijających się w moim mózgu :).
Z tego Ludum Dare postanowiłem zrobić 4/2 gry gracz deathmatch na jednym ekranie zainspirowany Super Mario Smash Bros grałem ostatnio używać zniszczalnych teren z dużą ilością strzelania, ponieważ każdy lubi shooting action, right? :). Also I thought that this shouldn’t be rocket science to do because I didn’t have whole 48 hours to spare 🙁 (I got comics workshop in that time, trainings etc. etc.)

What went right

Teren generacji, zniszczenia i odbudowy! Dla mojego pomysłu użyłem Unity 3D zbudowany w tereny, ale oglądany je do góry w dół z przekreślonym płaszczyźnie w środku:

ok8sxd

Teren został wygenerowany z funkcją Perlin hałasu również dostępny w jedności i wykrywania kolizji z terenem był już tam. Do zniszczenia terenu pisałam funkcję aktualizacji wysokości terenu tak, że zniszczone tereny obniży się poniżej płaszczyzny w środku. Było to trudne do zrobienia, bo wyobrażałem sobie ekran gry i terenowe powinny być zapętlony, więc nie było bardzo zoptymalizowane w wersji Compo. Wynik zniszczenia terenu i dekonstrukcji przed upadkiem gruzu:

Terrain destruction

Chciałem również obejmować liny ninja wspinać ale skończyło się z prostego jetpack, ponieważ był łatwiejszy do wykonania i dlatego, że skoki nie działa tak dobrze (Fizyka dla platformówki nie zawsze działa bardzo dobrze), jetpack zastąpić potrzebę skoków :) ,
Na koniec dodałem strzelanie z bazooki i karabinu maszynowego i drugiego gracza, który doprowadził do wersji compo.

What went bad

Nie mam wystarczająco dużo czasu na podjęcie odpowiednich awatarów graczy, więc było tylko kule w wersji compo. Nie mam czasu na wdrożenie wszystkich dźwięków chciałem i dodać więcej broni, broń itp przełączające
Wersja Compo nie jest bardzo zoptymalizowane, ponieważ zniszczenie terenu zmienia cały teren. Zderzenia nie są bardzo dobre, więc kiedy awatary graczy są zbliżone do siebie, że nie uderzył się.
I najważniejsze - nie mam czasu na podjęcie jakiejkolwiek :) ekranie tytułowym.

Teraz?

Spodobał mi się pomysł zniszczenia terenu i oldschool hot seat strzelania zabawy wieloosobowej tak bardzo, że postanowił uczynić bardziej odpowiedniej wersji post-Compo.
First thing I started with was creating avatar for players. Again I got crazy idea that I wanted to realize, use plasticine to make model in T-pose, scan it to computer and then animate it! My girlfriend Paulina made fun plasticine model of a soldier with jetpack, then I used Android mobile app Autodesk 1-2-3DCatch to make series of photos of this model, this was sent to the cloud by app and in a couple of minutes I got nearly complete 3D model. You can see some photos and model on Autodesk page here: click click

Plasticine model

I downloaded .obj files with textures and using Blender I removed all background stuff, stitched all gaps, made some other errors (never useRemove doubles” on model with defined texture UVs! – use Decimate modifier!), fixed T-pose, rigged model and started to make walking animation.

Rigged walking model

Po tym Paulina wykonane z plasteliny modele broni, były małe, więc modelować je sobie w Blenderze. Stosowane tylko fotografię jako punkt odniesienia:

bronie

Następny zrobiłem modelu animacji z charakterem przesuwając dłonie głowa do góry i na dół, a jednocześnie broni animacje rotacji, aby mogli być mieszane z postaci animacji chodzenia. Na początku to nie działa, ponieważ animacje były na jednej osi czasu działania i jedności nie było ich zmieszaniem. Musiałem oddzielić je do różnych działań, a następnie umieścić je ponownie na jednym NLA Strip O_o. Po tym i jakiegoś kodowania dla animacji mieszanie zaczęło działać:

Walking and shooting blended!

Potem stała pochodzenie kule na końcu broń, dodaje dodatkowe bronie już wdrożone uzi i bazooka: shotgun, pistolet i granatnik. Następny dodałam cząstki krwi:

Blood particles

Grałem trochę w Jedności Ragdolle przetestować jeśli będzie współpracować z moim modelu i ... to było wspaniałe, jak widać z tego testu:

Ragdoll test

Paulina ze mnie naprawdę wielkie logo na ekranie tytułowym gry i wreszcie mam pozwolenie na używanie dwóch utworów muzycznych o tytuł w grze z Dadi ( soundcloud , Facebook page ) - Kolejny raz wielkie dzięki! Pasują ładnie do gry, myślę.

Można oglądać wyniki tutaj:

Przyszłość!

Poczta Compo wersja jest dostępna dla wszystkich do gry i baw się z nim. Jeśli będzie zainteresowanie będę bardziej niż szczęśliwy, aby go dalej rozwijać. Wśród wielu rzeczy, gra wymaga pewnych więcej optymalizacje, przeciwników komputerowych oraz tryby Może on-line.

Czekam na wszelkie sugestie, komentarze itd.

Game entry page
Wersja post Compo do pobrania (bezpłatnie lub za niewielką opłatą, jeśli chcesz)
Browser version

Thank you all and I’m back to playing all those fantastic games you all created 🙂

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *